
Een tuin met vlinders
Wist je dat een vlinder symbool staat voor transformatie en balans? Een vlinder doorloopt verschillende stadia alvorens de wereld als een volwaardige vlinder te kunnen verkennen. Zo ontstaat er uit een eitje, een rups. De rups die traag maar zeker op een zelfbewuste manier uit zijn omgeving leert en zich weerbaar opstelt. Op een bepaald moment zal hij merken dat het tijd wordt om over te gaan naar een nieuwe fase.

De metamorfose
Op een bepaald moment zal hij merken dat het tijd wordt om over te gaan naar een nieuwe fase. De fase waar de rups nu een pop wordt. Binnenin de pop wordt de rups omgebouwd tot een prachtige vlinder. Bij de laatste vervelling, verandert de rups in een pop. Binnenin de pop vindt de metamorfose plaats. Tijdens deze transformatie wordt de pop omgetoverd tot een prachtige vlinder.

De lerende vlinder
Het is de taak van de school om een vlinder te begeleiden in de juiste richting om zijn omgeving op een veilige manier te kunnen verkennen. Het is door middel van het maken van fouten dat wij het beste leren.

Titel
De symmetrische vleugels van de vlinder zorgen voor evenwicht en balans. De betekenis die we aan het begrip geven, is voor iedereen anders. Ieder individu zoekt de balans binnenin zijn leven en daar willen wij als school eveneens voor zorgen. Structuur en regelmaat zijn voor een kind heel belangrijk. Zowel thuis als op school, zowel voor het slapengaan, als voor het ochtendritueel in de klas en evenwel tijdens beoefenen van een hobby.

Maatschappelijk
Doorheen elk stadium die een kind doorloopt in zijn leven, staan de ouders, pleegouders of opvoedingsveranderwoordelijken, maar ook heel het schoolteam klaar om hem/haar op te vangen en de beste kansen te geven om zich als volwaardige individu te kunnen ontwikkelen. Net zoals een vlinder zich ontpopt, willen wij onze kinderen leren om zich te ontplooien als sociale, zelfstandige en verantwoordelijke mensen.

Titel
Vanuit een intens begeleidingsproces van sturing en zelfsturing doorheen alle jaren van de basisschool, ervaren kinderen hun kwaliteiten, hun interesses, maar ook hun groeipunten. De leerkracht is de spilfiguur die uw kinderen ten volle laat bloeien, exploreren en verkennen in al zijn facetten. Ze leren hun leerlingen het eigenaarschap in handen te nemen en ermee aan de slag te gaan. Aan de hand van een doordacht zorgbeleid binnen onze school, schenken wij aandacht aan ALLE kinderen.
Team
Stéphanie Vermeire
Directrice
Barbara Nootens
Personeelsadministratie
Chris Mensaert
Leerlingenadministratie
Laura Wijns
Directrice
Sandra Verheyden
Personeelsadministratie
Silke Lenseclaes
Leerlingenadministratie
Yente Depaepe
Directrice
Jan Vindevoghel
Personeelsadministratie
Marleen Bois d'Enghien
Leerlingenadministratie
Fanni Ver
Directrice
Anthony Grauwels
Personeelsadministratie
Anke Leurs
Leerlingenadministratie
Tom Vermeir
Directrice
Tünde Smeekens
Personeelsadministratie
Leen Neys
Leerlingenadministratie
Caroline
Directrice
Personeelsadministratie
Leerlingenadministratie